Nieuws
-
Vacature
Per direct hebben wij een vacature voor pedagogisch medewerker.
Lees meer
27-34 uren. -
Kinderfeestjes
KINDERFEESTJES OP DE BOERDERIJTijdens de lockdown hebben wij hard gewerkt om een ruimte op de boerderij vrij te maken voor nieuwe ontwikkelingen.In die ruimte kunnen vanaf 6 september 2021 kinderfeestjes worden georganiseerd. Wij bieden 3 boerderij gerelateerde programma’s aan voor jong en oud.Bent u net zo enthousiast als wij?Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar Lizet en Evy via onderstaand mailadres kinderfeestjes@kinderopvanghetvrolijkekoetje.nl

Pedagogische visie
Het pedagogisch beleid van Het Vrolijke Koetje bestaat uit 4 kernwoorden:- Buiten
- Ruimte
- Eigen identiteit
- Positiviteit
Buiten

Bij de moestuin kunnen de kinderen groente en fruit verbouwen en binnen iets lekkers maken met het resultaat van eigen land.
Veel buiten zijn is gezond. Kinderen bouwen weerstand op en komen spelenderwijs in aanraking met de natuur en dieren. We geven de kinderen buiten de ruimte om zich spelenderwijs motorisch en sociaal te kunnen ontwikkelen. We brengen hun oog voor detail en respect voor de natuur en de dieren bij. Het is bekend dat het zijn in de natuur en regelmatig contact met de natuur, van belang is voor een gezonde, evenwichtige ontwikkeling van kinderen.
Daarbij nemen wij de veiligheid in acht. Er is een hekwerk van 1.50 m. om de buitenruimte heen. Kinderen gaan altijd onder begeleiding van de pedagogisch medewerkers naar de stal.
Ruimte
Wij bieden kinderen de ruimte. Want door ruimte om je heen kun je je in onze ogen goed ontwikkelen. Daarom worden ook binnen royale ingerichte ruimtes aangeboden waar diverse activiteiten gedaan worden. Er zijn verschillende speelhoekjes gecreëerd. Kinderen krijgen de mogelijkheid zich breed te ontwikkelen. Medewerkers zorgen voor ruimte, voor creatieve experimenten en het opdoen van nieuwe ervaringen. Nieuwe ervaringen die aansluiten bij de ontwikkeling van het kind. Er is binnen een breed assortiment van ontwikkelingsmaterialen aanwezig. Er wordt ook gewerkt met thema's.Eigen identiteit
Kinderen worden bij ons respectvol benaderd vanuit de belevingswereld van het kind. Elke medewerker heeft oog voor de eigenheid en individualiteit van het kind. We luisteren naar hen, nemen ze serieus en gaan in op hun vragen. Naast individueel contact, wordt het kind begeleid in de omgang met volwassenen en andere kinderen. Kinderen worden geleerd zelf te leren. Belangrijk zijn: oog hebben voor detail, respect voor elkaar en de dingen om ons heen en voor de natuur. Op de opvang komen kinderen als vanzelfsprekend met andere kinderen en volwassenen in contact. Op deze manier leren zij spelenderwijs met anderen omgaan en kunnen zij zich sociaal veelzijdig ontwikkelen. In contact met anderen ontwikkelt het kind zijn eigen sociale vaardigheden. Zo nodig wordt het contact tussen kinderen onderling door de pedagogisch medewerkers gestimuleerd door het aanbieden van spelletjes, liedjes en specifiek samenpel. Door kinderen dagelijks de mogelijkheid te geven naar buiten te gaan ontwikkelen vele onderlinge sociale relaties tussen kinderen zich meestal spelenderwijs. Het ontwikkelen van sociale vaardigheden zoals samen spelen, opkomen voor jezelf, rekening houden met een ander, samenwerken en overleggen komen dan volop aan bod.Ieder mens is uniek. Het kind krijgt de mogelijkheid gegeven vaardigheden te ontwikkelingen en ervaringen op te doen die aansluiten bij de eigen belangstelling. De ontwikkeling geschiedt bij ieder kind op zijn/haar manier. In onze kinderopvang zal daarom ruimte zijn voor het stimuleren van de individuele ontwikkeling aansluitend op zijn/haar tempo of zijn/haar belangstelling.